%10

تاریخ نشر چین/ققنوس

قیمت : 79,200تومان 88,000تومان
نویسنده:
ناشر:
موضوع اصلی:
موضوع فرعی:
( 0 ) امتیاز دهید
تعداد بازدید : 9
تعداد :
1
زبان :
فارسی
نوبت چاپ :
1
سال چاپ :
1401
قطع/نوع جلد :
شومیز
وزن :
0
تعداد صفحه :
222
شابک :
9786220404453

چین علاوه‌بر کسب موفقیت‌های درخشان در دوران باستان و تولید آثار کلاسیک فراوان، با گذشت نزدیک به صد سال از شروع اصلاحات، توسعه‌ای قوی‌تر و چشم‌اندازی شکوفاتر را نیز به نمایش گذاشته. این فرایند را می‌توان با استفاده از نقل قول چینی قدیمی «نوگرایی در عین قدمت» توصیف کرد که تا حد زیادی باعث ایجاد ویژگی‌های منحصربه‌فردی در توسعه صنعت نشر این کشور شده است.

در عین حال، صنعت نشر در روند ترویج فرهنگ و تمدن چین نقش به‌غایت مهمی ایفا کرده است. در دیدی وسیع‌تر، چین که یکی از کشورهای است که صنعت نشر آن زودتر توسعه یافته، تأثیر تعیین‌کننده‌ای در تاریخ شکل‌گیری صنعت نشر در دنیا داشته است. تمدن چین هزاران سال است که با استفاده از کتاب به‌طور گسترده در دنیا رواج یافته، به‌ویژه با سرعت بخشیدن به تشکیل حلقه تفکر کنفوسیوس در شرق آسیا تأثیر شگرفی در توسعه فرهنگی دنیا داشته است.»

در بخشی دیگر اشاره شده که خط مهم‌ترین ابزار ثبت معلومات و فرهنگ و نیز مهم‌ترین پیش‌شرط تولید صنعت نشر است. چین از گذشته کشوری چندقومیتی و چندخطی بوده و در میان نظام‌های فراوان خط و حرف، نویسه‌های چینی مهم‌ترین وارث و مروج فرهنگ چین است. در میان خط‌هایی که چهار تمدن بزرگ دنیا اختراع کرده‌اند، تنها خط چینی شکل ثابت و معنی مشخصی داشته است؛ وضعیتی که تاکنون نیز ادامه دارد.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...