%10

محوریت دولت در جهان معاصر و چند مقاله ی دیگر /اختران

قیمت : 14,400تومان 16,000تومان
نویسنده:
ناشر:
موضوع اصلی:
موضوع فرعی:
( 0 ) امتیاز دهید
تعداد بازدید : 6
تعداد :
1
زبان :
فارسی
نوبت چاپ :
1
سال چاپ :
1398
قطع/نوع جلد :
شومیز
وزن :
130
تعداد صفحه :
120
شابک :
9789642070602

کتاب محوریت دولت در جهان معاصر و چند مقاله دیگر اثر جیمز پتراس با ترجمه بابک پاکزاد توسط انتشارات اختران در 120 صفحه به چاپ رسیده است.

در تمام مناطق جهان، دولت اعم از امپریالی، کاپیتالیستی یا نومستعمره قدرتمند شده، اقداماتش گسترش یافته و مداخلاتش در اقتصاد و جامعه‌ی مدنی در همه‌جا مشهود است.

به ویژه دولت در کشورهای امپریالیستی که ما آن را دولت امپریالی می‌نامیم فعال و دست‌اندرکار تمرکز قدرت در درون کشور و فرافکنی آن به خارج از مرزها در اشکال متنوعی از نهادها و شرایط سیاسی و اقتصادی است و بدین طریق حوزه‌های گسترده‌ای از سلطه و نفوذ را ایجاد کرده است.

دولت امپریالی ایالات متحده این مسیر را گشود، مسیری که اتحادیه‌ی اروپا با هدایت آلمان و فرانسه از یک‌سو و از سوی دیگر از طرف ژاپن دنبال شد. قدرت دولت امپریالی به نهادهای مالی بین‌المللی نظیر صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، بانک آسیا، سازمان تجارت جهانی و… گسترش یافته است.

این دولت‌ها بخش اعظم سرمایه‌ها را تأمین و رهبران و رؤسای نهادهای مالی بین‌المللی را منصوب و به آن‌ها تکیه می‌کنند تا سیاست‌هایی را اجرا کنند که برای شرکت‌های چندملیتی کشورشان مطبوع باشد.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...