%10

#بدون_فیلتر اینستاگرام چگونه اینستاگرام شد/مون

قیمت : 108,000تومان 120,000تومان
نویسنده:
موضوع اصلی:
موضوع فرعی:
( 0 ) امتیاز دهید
تعداد بازدید : 36
تعداد :
1
زبان :
فارسی
نوبت چاپ :
2
سال چاپ :
1401
قطع/نوع جلد :
شومیز
وزن :
0
تعداد صفحه :
387
شابک :
9786227585568

امروزه نرم‌افزار اینستاگرام به ماشین سلبریتی‌سازی تبدیل شده که جهان نظیرش را ندیده بود. به‌گفتهٔ شرکت تحلیل اینفلوئنسری داوتِیل، بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از کاربران اینستاگرام بیشتر از ۵۰ هزار فالوئر دارند و از همین راه و ارسال پست برای برندها کسب معاش می‌کنند. کمتر از یک صدم درصد از کاربران اینستاگرام هم بیش از یک میلیون فالوئر دارند. در مقیاس گستردهٔ اینستاگرام، ۰.۰۰۶۰۳ درصد یعنی چیزی بیش از ۶ میلیون سلبریتی اینستاگرامی که اکثر آن‌ها از طریق همین برنامه به شهرت رسیده‌اند. برای درک بهتر این مقیاس، به این فکر کنید که تعداد فالوئرهای میلیون‌ها کاربر و برند در اینستاگرام، از فالوئرهای نشریهٔ نیویورک تایمز هم بیشتر است. بازاریابی و تبلیغات از طریق این افراد که اساساً صاحب شرکت‌های رسانه‌ای در زمینه‌هایی مثل چشیدن، داستان‌سرایی و سرگرمی هستند، به صنعتی چند میلیارد دلاری تبدیل شده است.

موجی از این فعالیت‌ها به درون جامعهٔ ما سرازیر شده و چه از اینستاگرام استفاده بکنیم و چه نکنیم، همهٔ ما را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. کسب‌وکارهایی که نیازمند توجه ما هستنداز هتل‌ها و رستوران‌ها گرفته تا برندهای بزرگ مصرفی نحوهٔ طراحی فضاها و استراتژی‌های بازاریابی محصولاتشان را به‌نحوی تغییر داده‌اند که با ارتباطات دیداری جدید همخوانی بیشتری یابد و برای عکس گرفتن و انتشار در اینستاگرام مناسب‌تر باشد. با نگاهی به نحوهٔ طراحی فضاها و محصولات تجاری و حتی منازل، می‌توان تأثیر اینستاگرام را به‌وضوح مشاهده کرد، وضوحی که هیچ‌گاه در تأثیر فیس‌بوک یا توییتر به چشم نمی‌خورَد.

به‌عنوان مثال، در سان‌فرانسیسکو، در محیطی که این کتاب آنجا نوشته شد، کتاب‌های داخل کتابخانه نه برحسب عنوان کتاب یا نام نویسنده، بلکه برحسب رنگ جلد کتاب مرتب شده است: معنای این تصمیم را زمانی می‌توانیم بفهمیم که ارجحیت زیبایی‌شناسی اینستاگرامی را بر استانداردهای حوزهٔ کتابداری درک کنیم. چند سال قبل، یک همبرگرفروشی به نام بلک‌تَپ در منهتن آمریکا باز شده بود و میلک‌شِیک‌های خلاقانه‌ای درست می‌کرد که تکه‌های کیک در آن معلق بود. تا ماه‌ها مردم برای خرید از آنجا صف می‌کشیدند. بااینکه مشتری‌ها اغلب حتی دسرشان را تمام نمی‌کردند، اما حس می‌کردند باید از آن عکس بگیرند. در ژاپن، این جنبش طراحی اینستاگرامی، اینستا ــ بایه (インスタ映え) نامیده می‌شود. هرچه یک چیز اینستا ــ بایه‌تر باشد، از نظر اجتماعی و تجاری شانس موفقیت بالاتری دارد؛ خواه لباس باشد، خواه ساندویچ.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...