%10

رهبر عزیز/ققنوس

قیمت : 76,500تومان 85,000تومان
نویسنده:
ناشر:
موضوع اصلی:
موضوع فرعی:
( 0 ) امتیاز دهید
تعداد بازدید : 7
تعداد :
1
زبان :
فارسی
نوبت چاپ :
1
سال چاپ :
1399
قطع/نوع جلد :
شومیز
وزن :
333
تعداد صفحه :
300
شابک :
9786002783110

کتاب رهبر عزیز – dear leader – یک زندگی‌نامه‌ی جذاب و خواندنی دیگر در مورد فرار از کره شمالی است. در کتاب رهبر عزیز یکی از ماموران عالی‌رتبه ضداطلاعاتی – جَنگ جین سونگ – زندگی‌اش را در مقام شاعر درباره‌ی کیم جونگ ایل و فرار نفس‌گیرش به سوی آزادی را شرح می‌دهد.

کره شمالی و رهبرانش به شدت از اینکه دنیای بیرون در مورد آن‌ها اطلاعات داشته باشد بیزار است و دست به هر کاری می‌زند تا مانع این اتفاق شود. کیم جونگ ایل، دومین رهبر کره شمالی، می‌گوید:

ما باید کشورمان را در مه غلیظی نگه داریم تا دشمنان چیزی در موردمان نفهمند.

پشت جلد کتاب رهبر عزیز آمده است:

تاکنون هیچ کدام از نخبگان کره شمالی چگونگی عملکرد این کشور تمامیت‌خواه و دستگاه تبلیغاتی‌اش را توصیف نکرده بود. در داستان نفس‌گیر فرار جنگ جین سونگ به کره جنوبی افشاگری حیرت‌انگیزی بیان می‌شود: رهبر عزیز «داستان دراماتیک غیرممکنی است… یکی از بهترین تصویرپردازی‌ها و در عین حال کابوس کره شمالی.»

تفاوت اصلی کتاب رهبر عزیز با دیگر کتاب‌های مربوط به کره شمالی در این است که جنگ جین سونگ فراری‌ای عادی نیست. او شاعری است که در بالاترین سطوح قدرت فعالیت کرده، در ساخته شدن کیش شخصیتی کیم جونگ ایل، رهبر عزیز، نقش داشته و حتی به جمع «پذیرفته‌شدگان» راه یافته، که اعضای آن بسیار کم هستند. همچنین او چندین سال در سازمان جاسوسی کره شمالی فعالیت داشته و به همین دلیل با رازهای پشت پرده سیاست کره شمالی آشناست. در نتیجه این نزدیکی به نهاد قدرت و شخص کیم جونگ ایل، او به راحتی و به خوبی می‌تواند در این کتاب به ساختار واقعی قدرت در کره شمالی بپردازد.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...