%7

زایش ذهن/پارسه

قیمت : 172,050تومان 185,000تومان
نویسنده:
ناشر:
موضوع اصلی:
موضوع فرعی:
( 0 ) امتیاز دهید
تعداد بازدید : 11
تعداد :
1
زبان :
فارسی
نوبت چاپ :
1
سال چاپ :
1402
قطع/نوع جلد :
شومیز
وزن :
106
تعداد صفحه :
79
شابک :
9786002538543

ژن‌ها چگونه ساختار پیچیدۀ مغز آدمی را به‌وجود می‌آورند؟ کتاب «زایش ذهن: نقش ژن‌ها در ساخت پیچیدگی‌های اندیشۀ انسان»، با عنوان اصلی The Birth of the Mind: How a Tiny Number of Genes Creates The Complexities of Human Thought، کتابی است که به این پرسش پاسخ می‌دهد.

گری مارکوس در کتاب «زایش ذهن» با درآمیختن دانش زیست‌شناسی با یافته‌هایش دربارۀ رشد کودک، بر آن است که از نقشی که ژن‌هایی کم‌تعداد در ساخت پیچیدگی‌های مغز انسان ایفا می‌کنند پرده بردارد.

کتاب «زایش ذهن» کتابی روشنگر دربارۀ رابطۀ میان ذهن و ژنوم است و به زبانی ساده و روشن و جذاب و قابل فهم برای مخاطبان غیرمتخصص اما علاقمند به مطالعه دربارۀ ژنتیک و مغز، توضیح می‌دهد که چه رابطه‌ای میان ژن‌ها و ساختار ذهن آدمی وجود دارد. این کتاب یکی از کتاب‌های تحسین‌ شده در حوزۀ ژنتیک و مغزپژوهی است.

هوارد گاردنر در معرفی و توصیف کتاب «زایش ذهن» و دربارۀ آنچه از این کتاب می‌توان آموخت می‌نویسد: «اگر تا به‌حال دربارۀ فضای بین ژن‌ها و ذهن کنجکاو بوده‌اید، این همان کتابی است که این نقاط را به‌هم متصل می‌کند. کتاب مارکوس واضح، جذاب و به‌روز است.»

درک بیکرتون، نویسندۀ کتاب «زبان و رفتار انسان»، نیز در توصیف کتاب «زایش ذهن» می‌نویسد: «این کتاب بی‌شک بهترین و واضح‌ترین شرحی است که تا به‌حال دربارۀ رابطۀ بین ژن‌ها و محیط خوانده‌ام. مارکوس حجم عظیمی از اطلاعات را از زمینه‌های مختلف جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در یک مجموعۀ مخاطب‌پسند و قابل‌درک ادغام کرده است.»

همچنین در معرفی‌ای که سایت آمازون از کتاب «زایش ذهن» ارائه داده است، این کتاب این‌گونه توصیف شده است: «نگاهی جذاب و بعضاً ظریف و طنزآمیز به اینکه چگونه کد ژنتیکی ما می‌تواند به اندازه‌ای ساده باشد که پروتئین‌های اساسی بسازد و درعین‌حال به اندازه‌ای پیچیده باشد که به ما در یادگیری زبان کمک کند.»

متن اصلی کتاب «زایش ذهن» اولین بار در سال 2004 منتشر شده است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...