%10

1984/چشمه

قیمت : 216,000تومان 240,000تومان
ناشر:
موضوع اصلی:
موضوع فرعی:
( 0 ) امتیاز دهید
تعداد بازدید : 28
تعداد :
1
زبان :
فارسی
نوبت چاپ :
40
سال چاپ :
1402
قطع/نوع جلد :
شومیز
وزن :
319
تعداد صفحه :
349
شابک :
9786002299314

۱۹۸۴ رمانی که در ژانر تخیلی، سیاسی و اجتماعی نگارش شده است شاهکار جرج اورول به شمار می‌آید. این کتاب به بسیاری از زبانهای دنیا ترجمه شده است و از زمان چاپ تاکنون در زمره‌ی کتابهای پرفروش و پرطرفدار شناخته شده است. اورول در این کتاب بر ضد نظامهای کمونیسم و توتالیتاریسم قلم می‌راند و به حدی زیرکانه این کار را انجام می‌دهد که اصطلاحات کتاب به زبان عامیانه راه پیدا می‌کنند.

معرفی کتاب 1984 نوشته جورج اورول

معرفی کتاب ۱۹۸۴ نوشته جورج اورول

قسمتی از داستان کتاب ۱۹۸۴: در این جامعه تمام رفتارها و گفتارهای افراد حتی در فضای خصوصی توسط دستگاههایی به نام تله‌ اسکرین نظارت می‌شود و در سراسر خیابانها تصویر بزرگی از رهبر حزب نصب شده است و جمله‌ی معروف “برادر بزرگ تو را می‌بیند” همه‌جا به چشم می‌خورد. در این فضا هرگونه مخالفت سیاسی سرکوب می‌شود و حتی چنین تفکراتی به شدت محکوم می‌شود و ذهن افراد نیز کنترل می‌شود.

وینستون اسمیت، شخصیت اصلی کتاب عضو رده پایینی از جامعه خود می‌باشد. وی درون خود احساس تنفر نسبت به حزب، برادر بزرگ و قوانین دست و پاگیر را دارد ولی به خود اجازه نمی‌دهد این تفکراتش شکوفا شود. همه‌ی افراد جامعه تظاهر به علاقه و پایبندی به حزب می‌کنند و حتی در برابر تحریفات تاریخی و زبانی حزب ساکت می‌نشینند. دختری از همکاران وینستون نظر وی را جلب می‌کند ولی از آنجا که اینگونه روابط جرم محسوب میشوند آن‌دو پنهانی با‌هم ملاقات می‌کنند و متوجه می‌شوند هر دو عمیقاً مخالف حزب هستند و در پی پیوستن به انجمن برادری یا اخوت بر ضد حزب برمی‌آیند.

ماجراهایی که در ادامه رخ می‌دهد نا‌امنی و عدم‌اطمینان موجود در فضای توتالیتر را نمایان می‌کند و اورول در به تصویر کشیدن خطرات اینگونه جوامع موفق ظاهر شده است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...