%5

سکوت/البرز

قیمت : 304,000تومان 320,000تومان
نویسنده:
موضوع اصلی:
( 0 ) امتیاز دهید
تعداد بازدید : 10
تعداد :
1
زبان :
فارسی
نوبت چاپ :
14
سال چاپ :
1402
قطع/نوع جلد :
شومیز
وزن :
425
تعداد صفحه :
372
شابک :
9789651231728

اگر بخواهیم کتاب را در یک جمله خلاصه کنیم می‌توانیم بگوییم كه سوزان کین تأکید دارد که درونگرایی و برونگرایی دو الگوی متفاوت رفتاری و شخصیتی است که به یک اندازه ارزشمند محسوب می‌شود و می‌تواند در دنیای ما اثربخش و تأثیرگذار باشد.

این در حالی است که اكنون تفکری بر دنیا حاکم است که، دست‌كم در حوزه موفقیت‌های شغلی، براين باور است که برونگرایی، به صورت مطلق و مستقل از شرایط، صفتی برتر و مناسب‌تر برای همه موقعیت‌های شغلی است.

سرانجام کتابی نوشته شد که به نگرانی و سردرگمی که درباره زندگی داشتم، حق بدهد؛ زیرا من هیچ گاه در هیچ کجا احساس تعلق نکردم یا با جمع هایی که انتخاب می کردم تطابق نداشتم و این کتاب دلیل همه آن‌ها را برایم روشن کرد.

من همیشه همان کودکی بودم که از کارهای گروهی مدرسه فراری است، کسی که از مهمانی‌های پرسروصدا و جمع های شلوغ متنفر است و البته که سراسر عمر برچسب “عجیب و غریب” و “منزوی” را با خودم حمل کرده‌ام.

تا پيش از خواندن این کتاب، همیشه با این فکر زندگی کرده بودم، که “یک جای کار می‌لنگد” اما نویسنده این کتاب به خوبی توضیح داده است که جامعه چگونه از ارزش نهادن به شخصیت افرادی مثل من، به سمت ستودن تیپ‌هایی که امروزه بسیارمورد توجه همگان هستند، تغییر کرده و در طول این سفر چگونه ایده آلی به نام “ایده آل برونگرایی” ساخته شده است. چیزی که باعث شد ارزش گروه گرایی، خوش سرو زبانی و اجتماعی بودن، از سکوت، توجه به درون و فکور بودن بیشتر شود. همچنین در این کتاب به رویکرد کاملاً متضاد سایر جوامع و فرهنگ‌ها به درون‌گرایی پرداخته شده است و نشان می‌دهد كه بعضی کشورها چگونه درون گرایی را بیش از برون گرایی ارج می‌نهند. این کتاب به من فهماند که ترجيح ماندن در خانه و مطالعه یک کتاب به رفتن به مهمانی‌ها نه تنها هیچ ایرادی ندارد، بلکه کاملاً هم توجیه شده است. همچنین دیگر باور کرده‌ام که درون گرا بودن یک تیپ شخصیتي است، نه مشکلی که نیاز باشد برطرفش کنیم یا تغییرش دهیم.

هر صفحه از این کتاب آن‌قدر به دلم مي‌نشست که شک می کردم نکند این کتاب را براي خود من نوشته‌اند! اگر شما هم در زندگی‌تان به دليل درون گرايي، با احساس بیگانگی دست و پنجه نرم کرده‌اید، توصیه می‌کنم حتماً این کتاب را بخوانید.”

متن بالا بخشی از نظرات یکی از پرطرف‌دارترین خوانندگان کتاب ” سکوت، قدرت درون‌گراها در دنیایی که از حرف‌زدن نمی‌ایستد” در سایت آمازون است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...