%5

انعطاف پذیری هیجانی رهایی از قید و بند ها و قدرت پذیرش تغییر / میلکان

قیمت : 232,750تومان 245,000تومان
نویسنده:
ناشر:
موضوع اصلی:
( 0 ) امتیاز دهید
تعداد بازدید : 19
تعداد :
1
زبان :
فارسی
نوبت چاپ :
5
سال چاپ :
1403
قطع/نوع جلد :
شومیز
وزن :
0
تعداد صفحه :
270
شابک :
9786222544096

واکنش‌های نامنعطف ممکن است ناشی از باور به داستانی قدیمی و خود‌ویرانگر باشد که میلیون‌ها بار به خودتان گفته‌اید:«من بازنده‌م.» یا «همیشه حرف اشتباهی می‌زنم.» یا «همیشه موقعی که باید برای چیزی که لایقش هستم بجنگم، کوتاه می‌آم.» انعطاف‌ناپذیری ممکن است نشئت گرفته از عادت کاملاً طبیعیِ استفاده از میان‌بُر‌های ذهنی و پذیرفتن فرضیه‌ها و قوانین تجربی‌ای باشد که ممکن است زمانی به درد شما خورده باشند در کودکی، در ازدواج اول، در مراحل اولیه‌ی شغلتان اما حالا به دردتان نمی‌خورند: «نمی‌شه به آدم‌ها اعتماد کرد.»، «آسیب می‌بینم.»

تعداد زیادی از تحقیقات نشان می‌دهند که انعطاف‌نا‌پذیری هیجانی اسیر‌شدن به‌وسیله‌ی افکار، احساسات و رفتار‌هایی که به دردمان نمی‌خورند با گستره‌ای از بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اضطراب مرتبط است. درحالی‌که انعطاف‌پذیری هیجانی انعطاف‌پذیربودن در برابر افکار و احساسات، به‌طوری که بتوانید واکنش مناسبی به موقعیت‌های روزمره داشته باشید کلید سلامتی و موفقیت است.

بااین‌حال، انعطاف‌پذیری هیجانی این نیست که افکار‌تان را کنترل کنید یا خودتان را مجبور کنید افکار مثبت‌تری داشته باشید. زیرا تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که تلاش برای وادار‌کردن افراد به تغییر افکارشان از به‌اصطلاح منفی («این ارائه رو گند می‌زنم.») به مثبت («حالا می‌بینی، می‌ترکونم.») معمولاً جواب نمی‌دهد و در واقع ممکن است نتیجه‌ی معکوس داشته باشد. انعطاف‌پذیری هیجانی درباره‌ی رهاکردن، آرام‌شدن و هدفمندانه‌تر زندگی‌کردن است؛ درباره‌ی انتخاب نحوه‌ی واکنش به سیستم هشدار هیجانی است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...